Aktualitás

 

Ismét útnak indult a Mérföldkövek Projekt

„Mérföldkövek” címet viseli a Hungaropharma kétágú társadalmi felelősségvállalás projektje, amely egyrészt a demenciával élőket és családtagjaikat hivatott támogatni, másrészt pedig egy komplex adherencia programot pilotját foglalja magába. Tavaly elindított sorozatunkat azzal a céllal hívtuk életre, hogy a hétköznapokban jól használható, hatékony eszközt adjunk a gyógyszerészek és a gyógyszertárba betérők kezébe. Idén ezt a szellemiséget visszük tovább, szem előtt tartva, hogy a lakosság és a gyógyszerész közötti párbeszéd megteremtése és fejlesztése a Hungaropharma, mint felelős nagyvállalat kiemelt missziója. Fontos felismerni, hogy a gyógyszerész sajátos szerepet tölt be a lakossági tájékoztatásban, hiszen az információk és a szaktudás mellett, egy olyan bizalmi kapcsolat részese és hordozója, melynek köszönhetően a betegek, vásárlók könnyebben megnyílnak, szívesebben beszélgetnek - így hatékonyan tud segíteni mindazoknak, akik ezt igénylik. A „Mérföldkövek” edukációs projekt célja a gyógyszerész-beteg együttműködés, a társadalmi párbeszéd kialakítása, mely két témakört ölel fel.

Egyrészről - a tavalyi tapasztalatok alapján - továbbra is a demencia kérdésköre került fókuszba, felhívva a figyelmet a korai felismerés fontosságára. Sokszor ugyanis a gyógyszerész jelentheti egy család számára az egészségügyi kapcsolattartót és gyakran elsőként észlelheti betegein a demencia tüneteit, így elengedhetetlen, hogy a gyógyszerészek teljeskörű ismerettel rendelkezzenek a betegség problémaköréről, nehézségeiről. Tavalyi kezdeményezésünk folytatásaként ez alkalommal egy rövidebb terjedelmű kiadvány is készült, „Elfelejtettem!?Demencia a családban” címmel, melynek elsődleges célja a figyelemfelhívás. A kiadvány segítségével bárki könnyen és gyorsan tájékozódhat a demenciát érintő legfőbb témakörökről: figyelmeztető jelek, gyógyszeres terápia, kommunikáció, illetve hogyan kezeljük a demenciával élő családtagokat.

Második pillérként ez alkalommal egy komplex adherencia program indult útnak a Semmelweis Egyetem, a Magyar Gyógyszerészi Kamara, a Magyar Gyógyszerésztudományi Társaság és a Hungaropharma gondozásában. A lakossági érzékenyítő program a beteg-együttműködést, illetve a magyar lakosság egészségtudatosságát hivatott elősegíteni. A projekt részeként kiadásra került egy „Gyógyszereim 5xM” lakossági tájékoztatófüzet, melyhez elkészült egy rövidebb, valamint egy bővebb szakmai segédanyag is a gyógyszerészek számára. A lakosság számára szóló tájékoztató a betegek gyógyszerszedési szokásait öt kérdésre bontja le: Mit, Miért, Mennyit, Mikor, és Miként alkalmaz? A kiadványok könnyen áttekinthető tájékoztatást nyújtanak a betegek számára és emellett egy szakmailag jól használható eszközt biztosítanak a gyógyszerészeknek is.

A nyomtatott tájékoztatófüzetek és segédanyagok mellett megrendezésre került a „Mérföldkövek” országjáró roadshow is, melynek során öt vidéki és egy budapesti helyszínen szerveztünk edukációs workshopokat, részletesen körbejárva a demencia kérdéskörét, valamint bemutatásra került az adherencia program pilot szakasza is. A rendezvény során lehetőséget teremtettünk a kötetlen beszélgetésre, az együtt-gondolkodásra és arra kértük a gyógyszerészeket, hogy a gyógyszertárba betérőkkel kialakított bizalmi kapcsolatra alapozva - akár a komfortzónájukból kilépve -, a jövőben is merjenek segítő kezet nyújtani betegeik, vásárlóik számára, valamint bíztassák a gyógyszertárba betérőket arra, hogy igenis merjenek kérdezni gyógyszeres terápiájuk során.

 

A kiadványok az Alma gyógyszertárakban és a Gyöngy Patikákban érhetőek el.

2018. október 18.